fredag 22 oktober 2010

Mycket-att-göra-dag !

Vilken dag .. och ännu är den inte slut !

Jag och barnen har haft en stads-dag. Började med loppis och blev många klädplagg rikare - dock inte många € fattigare :) Sedan köpte vi sytråd och hittade en ganska stor bit rosa velour med röda stjärnor på för ynka 2 € - dagens glädjeämne hidtills :)

När vi sedan körde vidare för att handla mat började bilen ha fina ljud för sig .. jag vet att drivknutarna varit nötta , men trodde nog att jag fått punktering när hela bilen skakade och hoppade .. Men nejdå inget sånt . Nåå , vi handlade maten vi behövde .. behöver jag säga att jag tappade ett sockerpaket på golvet - hur det gick med innehållet får ni själva räkna ut :)

När vi styrde kosan hemmåt hade bilen något fruktansvärt oljud .. Ringde gubben och frågade om jag faktist vågar köra hem , men ha trodde nog att de skulle gå . Hem kom vi allt in på gårdsplanen - gav bilen upp . Varken frammåt eller bakåt gick det att köra ..

Vilken tur att jag är ledig allt fram till onsdag morgon :)

Nu ska jag och lillgrabben baka Crispy chokolate cookies .. och med min tur idag så lär jag väl ska vidbränna hela satsen , får nog sitta och vakta ugnen under tiden dom gräddas :)

Sen ska jag klippa till delarna till grabbens grodtröja ..

That´s all for now .. Ha en trevlig freda´ kväll :)

Inga kommentarer: