fredag 28 januari 2011

Jag vill också ..

Jaa det var lillebrors kommentar om storasysters djungeltunika - "jag vill å ha djuuuja på min tjöjjå" . [jag vill också ha djur på tröja]
Jaha ja , mamma syr .. han fick själv välja bland mina tyger vad han ville ha till ärmarna , ville bryta av det lite och inte göra en hel tröja i djugelvelouren och stjärnor det skulle han ha :)

Tänkte först sy med raglan ärmar med där satte sig gossen på tvären - int så , baja äjjma .. [inte så , bara ärmarna] .. ok :)

Det blev endel missöden längs vägen .. jag var stressad och okoncentrerad , så allt blev bakfram först . Tur att det finns en så bra uppfinning som sprättare :)

Nu är tröjan klar och inte fick jag ta av den för att fota heller - he e miiin , fick jag som svar :)

Mönster - eget , avritat av köpt tröja , intagen lite i sidorna , förlängt ärmar & ryggdelen samt förstorat halsringningen .
Tyg - djungelvelour & stjärnjersey från ikasyr.
stl - egen 110 - storlekslapp i nacken :)



Inga kommentarer: