torsdag 17 mars 2011

Gamla hus ..

Jaa , gamla hus är onekligen intressanta . Vi har under de senaste två veckorna gått igenom gamla saker , sorterat - sparat - slängt och städat för att sedan påbörja rivningen/nedplockningen av huset . Nu börjar det vara på slutrakan och vi får börja fundera på vad vi ska göra med dom gamla stockarna & brädorna som blir våra ( gubben och hans kompis delar , så hälften var) . Mycket fina gamla tygstycken fanns där - tyvärr var dom både malätna och smutsiga så dom var inget att spara :/ 



Nu har jag haft 2 lediga dagar och sytt - med lillbus hemma , utan några stora protester .. kanske det vänder sakta men säkert , hans ilska mot symaskinerna :) Han har dock fått vara med och provsy - något han inte alls haft varken tålamod eller intresse av förut . 



Så nu har här sytts mössor - beställda sådana . Lillbus ville också han en mössa , han valde länge och väl förrän han kom fram till att han vill ha fordonstyget igen . Har ju sytt en vintermössa av samma tyg åt honom redan - nu var det vårmössan tur och den blev likadan . 




 Visar även en dålig bild av mössan jag virkade idag åt gubben min. Alla andra får så jag tyckte att han behövde få en mössa också :) Har även virkat en åt mig själv mörkrosa/röd - den är i flitig användning .






Sen blev det också en korg av vaxdukstyg till schampo flaskorna som alltid ligger på golvet i duschen fastän vi har en hylla att ha dem i - kanske dom hålls i ordning nu då . Ska sy en till så alla flaskor rymms - vi har mycket schampo , balsam och duschtvåls flaskor hos oss :) 







Vi fick erbjudandet att köpa en begagnad "mönkijä" i barnstorlek för en billig peng och var inte sena att haka på - denna är till stor glädje .. men även det dagliga bråkmomentet " jag kör först - neeeeeej jaaaaaag .. " Jaa ni förstår säkert vad jag pratar om . Och vi har konstaterat igen en gång att barn lär sig snabbt :)



även mamma måste ju få provköra :)

Inga kommentarer: