lördag 17 mars 2012

lördasnöje

Jaa här kan man ju inte säga att inläggen ramlar in tätt iaf. :)
Borde lägga in bilderna i bärbara datorn istället , då kanske jag skulle blogga oftare också. För varje gång jag tänker på att jag ska skriva en rad eller två så vill jag ju ha en bild med också men bilderna laddas in i den stationära datorn utan internet uppkoppling, för det är ju så jättetungt att ta nätstickan ur bärbara och ta den med upp på vinden - latmask nummer 1 :)

Härligt väder har det varit ofta sen sist jag skrev. På sportlovet flydde vi fältet och styrde kosan mot Åland & hälsade på min lillasyster / barnens favorit Linda. Underbara dagar <3

Sen har vi skidat, skidat och sa jag skidat - jag vet inte vad jag har fått för fnatt , jag tycker ju inte ens om att skida :) 

Symaskinerna har dock fått vila - jag vet inte vart min inspiration har tagit vägen. Jag har en massa ideer om vad jag ska sy, men att verkligen sätta mig ner och sy .. nej, där tar lusten att sy slut. Jag kan titta på tygerna, planera och fundera men där tar det stopp. Kanske av den enkla orsaken att mina barn verkligen inte behöver mera kläder nu just - då känns det inte roligt att sy heller (för de är ju dom som får plaggen jag syr :) )

Men jag har virkat och stickat :) Ett par stickade - maskintovade tofflor som var tänkta åt dottern, men dom blev waay to small . Så då provade jag ett annat mönster då. Virkade mormorsrutor, sydde ihop dom och tovade i maskin. Beskrivningen hittas här. 
Nu håller jag på med en halsduk åt dottern av frilla garn - roligt att prova något annat emellan :)

 Borde faktist testa att ladda in bilder från nya telefonen i denhär datorn - men föst måste jag installera Zune programmet i dator ..

Kommer kanske bilder isåfall :)

Inga kommentarer: