torsdag 3 mars 2011

Stjärnor ..

  STAR



.. jaa-a det är nästan så att jag ser stjärnor :) Fick för mig att jag skulle sy ett par byxor åt lillbus idag . Han behöver mera byxor - främst mjukisbyxor men nu fick det bli ett par jeans . 
Ville göra nåt extra på dom och det fick bli stjärnor lite här och var :) Stora fickor att förvara mycket saker - resår upptill och vanliga muddar i bensluten . Jeanstyget och mudden är köpt från Härmä .




Eget påhittat mönster - storleken är anpassad efter sonen :) Lade honom att ligga på tyget och ritade av benlängd och midjemåttet , sedan lade jag till  rejält med "sömsmån" i benen . Är rätt nöjd över dessa byxor - och sonen han gillar stjärnorna och dom stora fickorna att plocka alla småsaker i :)
   








 



Och så dom utlovade bilderna från igår på omlottströjan åt dottern . Är inte riktigt nöjd men den får duga - hade inget mönster utan klippte till på frihand utgående från några små bilder i en tidning . Ärmarna är lite för långa så dom får jag nog korta av i något skede . Dottern tyckte iaf. om den och det var ju huvudsaken :)

2 kommentarer:

sysslar och pysslar sa...

Byxorna e ju jättecoola! :) Passar sonen! :) tröjan e oxå jättefin!

Johanna sa...

Va fina kläder :) Häftiga byxor!