onsdag 9 mars 2011

inte helt prickfritt :)

Gillar man prickiga tyger så gör man :) Såg just i en annan blogg mycket fina prickiga tyger , vill haaaa .. men jag får nog hejda mig en stund. Ska försöka använda upp lite av de tyger jag har liggandes hemma förrän jag köper mera. Borde röja i mitt syrum också - få någon ordning på mina saker & tyger som just nu är utspridda över hela rummet.


Har nu igen varit hemma i feber - ska denna förbaskade feber aldrig ge sig ?!? Men har inte sytt nåt - sonen protesterar -big time- varje gång jag ens närmar mig syrummet - fast han är mitt uppe i en lek eller nåt så blir det gråt och tandgnisslan ifall jag börjar sy. Så jag har medvetet hållit mig borta från syandet .. men nu kliar det av sy-lust i fingrarna :)



 
I lördags fick jag dock sytt en liten "förvaringskorg" och en väska åt min vän som hade födelsedag. Och här ingick det prickiga tyget :)









Har även använt virknålen ganska flitigt dom senaste dagarna - kan man inte sy så får man ta nåt annat i händerna istället. Är alldeles för rastlös för att bara sitta och titta - måste ha något att göra. Denhär gången var det halsvärmare som stod på virkschemat - den röda är inte så röd i verkligheten som på bilderna , den är mera mot det mörkrosa hållet. Den är dotterns och används flitigt varje dag i det minst sagt blåsiga vädret. Den bruna gjordes åt en av gubbens vänner som blev alldeles till sig när han såg dotterns - precis en sådan har han letat efter, så då fick det bli en sån då :)

Inga kommentarer: