tisdag 11 oktober 2011

stickar

Jaadå , ni läste rätt - jag stickar :) Jag lovade mig själv, dyrt och heligt efter handarbetstimmarna i skolan att jag aldrig tänker sticka mera. Det var pest & pina timmarna igenom. Men se där lovade jag för mycket .. Visst jag har provat mig på stickandet ett par gånger förut men har gett upp efter sisådär 6-7 varv och rivit upp allt igen. (virkar gör jag däremot mer än gärna)
Nu blev jag inspirerad av min mamma som har stickat så fina sockor & benvärmare i tjockt härligt Norskt garn med stora & tjocka stickor. Så jag gav det en chans till .. köpte ett par stickor i storlek 10 ( ska det vara grova stickor så ska det :) ) och ett garnnystan ur en rea-korg. Tog med garnet & stickorna hem till mamma  och bad henne lära mig sticka flätor. Tycker det ser så fint ut med stickade flätor och ville ju gärna lära mig det om jag nu en gång ska sticka ..
Och jaa , här ser ni resultatet av stickandet jag en gång avskydde så mycket ..

.. jag kan berätta att numera avskyr jag det inte :) Jag väntar på varje liten stund att få sätta mig ner och sticka en bit igen :) Detta ska bli benvärmare som blir hopsydda baktill .


 
Hann sy lite igår också . Minstingen måste ju bara ha en mössa i det härliga nya 5 små apor tyget. ( Mina barn fryser iaf i.n.t.e om huvudet - dom har mössor i massor vill jag lova :) )
Jag hade valt med grönt botten åt honom , men han skulle ha blåååå .. 



Sydde även 2 gardiner till vårt kontor i jobbet - betong, små fönster= mörkt, grått& trist + datorer. Det behövs verkligen piggas upp lite och dethär tyget passar , inte så invecklad sömnad men alltid nåt :)



Nu ska jag kurera min hesa kråkröst & sjuka hals med nåt varmt !

Inga kommentarer: