söndag 3 juli 2011

Semester :)

Nu börjar den - den efterlängtade semestern , jihoo :)
Sydde en klänning åt dottern häromveckan som jag blev nöjd med .
Så när jag hittade ett tyg i en lokal butik så visste jag genast att jag skulle
försöka mig på en ungefär likadan till mig själv. Turkosblått halv glansigt tyg med blom-broderingar i en nyans mörkare blå.
Imorse var det blåsigt och mulet så då passade det utmärkt att sätta sig vid 
symaskinerna. Ville ha en lite "luftig" klänning att bara dra på men som ändå sitter bra utan att behöva krångla med någon dragkedja.
Här nedan ser ni resultatet ..
Och nöjd , det blev jag även denhär gången :)



Dotterns klänning som använts flitigt under de senaste varma dagarna.
Tyget är från ett gammalt påslakan , köpt på loppis för längesen.
 



5 kommentarer:

Lena sa...

Snyggt!

sysslar och pysslar sa...

Jättefint!! :)

Johanna sa...

Oj, do e no så dukti! :)

Mela sa...

Vad fint hår du har :)

Linda sa...

Vilken fin klänning du har fixat åt dig! :) du är duktig du!