tisdag 18 januari 2011

Färgval ..




Dottern & jag letade tyger på nätet igår - vilket resulterade i att alla tyger skulle vara röda ! Jag tyckte dock annorlunda så hon lessnade efter ett tag - men inte jag :) Så nu väntar jag på att härliga tyger ska anlända .
Har dock sytt i rött idag - ett par velourtights åt dottern , har dock tänkt spara dom till hennes födelseda´ nästa vecka. ( Har beställt djungel velour som jag tänkte sy en tunika av till - får se om det lyckas .. )
Sydde även en "test-tunika" av en oanvänd fleecefilt & ärmar av en gammal tröja .. den gillades alldeles för mycket av dottern för att jag skulle få ha den bara som en test - så jag fick sy lite mera detaljer på den sen åkte den på direkt :)
Även en ny modells mössa blev sydd - testar både det ena och det andra för tillfället . Mössan fick gokänd av både mig & tösen , så imorgon blir det att tillverka en åt gossen också . Dessa barn behöver inte frysa om huvudet iaf. - korgarna är fulla med mössor :)

Har även sytt nya gardiner åt gossen. Vi besökte tygbutiken i grannbyn när dom hade tygrea och gossen hittade tyget med stort T - med John Deere traktorer , grävmaskiner och dumprar på . Han lyfte fram tygrullen själv och sa åt försäljaren att han vill ha hela rullen , helst :) Så mycket blev det inte - men tillräckligt för att han skulle få sina gardiner och en liten kudde till sängen , den ska vara med varje kväll vid läggdags ..

Bilder kommer bara den lata fotografen får fotat :)

1 kommentar:

Syrran sa...

Voi gulle E :) Kan tänk mig att han är nöjd nu och sover som en prins när han även fick en kudde av samma tyg :)